Loading...
100 Miles2020-03-18T01:45:19+01:00

100 Miles Trophy (100MT)

What is the “100 Miles Trophy”?

The 100-mile trophy (100MT) rounds off the FHR portfolio up until 1990.
GT touring cars, sports prototypes, group 5, TranAm, CanAm and Nascar vehicles are approved.

The following vehicles are registered in accordance with FIA Appendix ‘K’:

Division I
GT/GTS/IROC – Periods F, G, H1, H2 + I (1962-1981)
Class 11 to 2500 cc
Class 12 over 2500 cc to 3000 cc
Class 13 over 3000 cc
————————————————————–
Division II
Special production car group 5 periods H2 + I (1976-1981)
Class 21 to 2000 cc
Class 22 over 2000 cc
————————————————————–
Division III
Racing car periods E, F and GR (1947 – 1971)
Class 31 to 2000 cc
Class 32 over 2000 cc
Racing Car Periods HR + IR (1972 – 1982)
Class 33 to 2000 cc
Class 34 over 2000 cc
————————————————————–
Division IV
SPORTS 2000 Periods HR, IR + JR (1972-1990)
Class 41 Sports2000
————————————————————–
Division V – Vehicles with V8 engines
GT, TW, TransAm and Nascar, Period E,F,G,H1,H2 and I (1947-1981)
Class 54 to 4800 cc
Class 55 over 4800 cc
————————————————————–
Division VI
Group 6 Sports cars, periods HR + IR (1972-1982)
Class 60 no displacement restriction
16
Division VII*
Touring car, period H1, H2 + I (1972 – 1981)
Class 70 to 2,000 cc
Class 71 over 2,000 cc to 3,000 cc
Class 72 over 3,000 cc
————————————————————–
Division VIII
CanAm, Period GR (1966-1971)
Class 80 to 2,000 cc
Class 81 over 3,000 cc
CanAm, period HR (1972-1976)
Class 82 to 2,000 cc
Class 83 over 3,000 cc
————————————————————–
Division IX*
Group C2 Sports cars, period IC (1982-1990)
Class 90 to 2,000 cc
Class 91 over 2,000 cc
————————————————————–
Division X (invitation division – invitation only)
Touring car, GT and two-seater racing cars of periods H1, H2, I, HR, IR, JR (1972-
1990) in accordance with Appendix K. This division applies to vehicles that have an HTP with your ASN
submitted, but it has not yet been approved. These vehicles are
maximum of two events. Division X is not evaluated and
therefore does not participate in any championship.

Class 95: up to 2000cc
Class 96: over 2000cc

Rules

100MT News

Trackday 2020

20. February 2020|

On 29.03.2020 our popular FHR-Trackday will take place again at the Nürburgring GP course. In order to do justice to  our Formula drivers, we have 3 Formula Slots a 20Min again this year. for [...]

100MT Calendar

You can register for all events conveniently in our Portal RaceManager.

Juni 2020


Nbr-Classic
Rennen 1: 30 Min, Grand-Prix
Rennen 2: 30 Min, Grand-Prix
Termin: 12. - 14.06.2020
Nennschluss: 20.05.2020
Strecke: Nürburgring Grand-Prix
Kosten in der 100MT:
Eingeschriebene Teams: 990 €
Gäste-Teams: 1140 €
Nachnennung: 100 €
Dateien zum Event:
Zeitplan1.pdf
Weitere Informationen

Das Event

Die Nürburgring Classic – authentische Zeitreise.

Im Jahr 2017 feierte der Nürburgring seinen 90. Geburtstag. Taggenau ging die „Nürburgring Classic“ als internationales Motorsport-Meeting für historische Fahrzeuge auf dem Grand Prix Kurs und der Nordschleife an den Start.

Der legendäre Nürburgring in der Eifel - eine der berühmtesten Rennstecken der Welt – fasziniert 1927 genau wie heute. Motorsport-Herzen freuen sich auf die Fortsetzung der Nürburgring Classic im Jahr 2020.

Die Nordschleife, der Grand Prix Kurs, das historische und das neue Fahrerlager – wird mit dem neuen frischen Klassiker-Format von einigen Klassik-Kennern, erfahrenen Organisatoren, Rennserien und Fachleuten aus der Szene, dem DAMC 05 als ideellem Träger zum Schauplatz der alten Rennen, Meetings und Zeitreise.

Technische Infos

Das Langstreckenrennen (HEC) wird als Nachtrennen auf dem GP-Kurs gefahren (LED-Lampen sind nicht erlaubt). Für die Zuschauer wird eine Fahrzeugpräsentation auf der Start- Zielgeraden vor dem Rennen (Startaufstellung) durchgeführt. Im Anschluss des Abendrennen wird im Fahrerlager eine entsprechende Siegerehrung stattfinden.

Wir bitten alle Teams rechtzeitig einen Boxenplatz zu reservieren, diese stehen nur in begrenzter Anzahl zur Verfügung.
---

The endurance race (HEC) is run as a night race on the GP course (LED lamps are not allowed). For the spectators, a vehicle presentation is carried out on the start-finish straight before the race (starting line-up). After the evening race, a corresponding award ceremony will take place in the paddock.

We ask all teams to reserve a pit slot in good time, these are only available in limited numbers.

Juli 2020


Bosch Hockenheim Historic
Rennen 1: 30 Min., Grand-Prix
Rennen 2: 30 Min.,
Termin: 03. - 05.07.2020
Nennschluss: 01.04.2020
Strecke: Hockenheimring
Kosten in der 100MT:
Eingeschriebene Teams: 990 €
Gäste-Teams: 1140 €
Nachnennung: 150 €
Serien:
AGDT
100MT
Dateien zum Event:
Zeitplan1.pdf
Weitere Informationen

Das Event

Die Bosch Hockenheim Historic findet jährlich im April zu Ehren des schottischen Formel-1-Weltmeisters Jim Clark statt, welcher am 7. April 1968 im ersten Lauf um den Martini Gold Cup auf dem Hockenheimring tödlich verunglückte. Traditionell begeistert die Veranstaltung im Frühjahr stets rund 500 Starter und mehr als 20.000 Fans. Auch dieses Jahr wird Freunden des historischen Motorsports wieder allerhand geboten.
---
The Bosch Hockenheim Historic takes place annually in April in honor of the Scottish Formula 1 world champion Jim Clark, who died on April 7, 1968 in the first round of the Martini Gold Cup at the Hockenheimring. Traditionally, the event in spring always delights around 500 starters and more than 20,000 fans. This year, friends of historical motorsport will again be offered all kinds of things.

Technische Infos

Wir bitten alle Teams rechtzeitig einen Zeltplatz zu reservieren, diese stehen nur in begrenzter Anzahl zur Verfügung.
---
We ask all teams to reserve a tent site in good time, these are only available in limited numbers.

August 2020


Oldtimer Grand Prix
Rennen 1: 30 Min,
Rennen 2: 30 Min,
Termin: 07. - 09.08.2020
Nennschluss: 01.07.2020
Strecke: Nürburgring Grand-Prix
Kosten in der 100MT:
Eingeschriebene Teams: 965 €
Gäste-Teams: 1090 €
Weitere Informationen

Das Event

Der AvD-Oldtimer-Grand-Prix gilt als eines der traditionsreichsten Oldtimer-Festivals in Europa und bildet damit den Höhepunkt der historischen Motorsport-Saison in Deutschland. Mit rund 500 historischen Rennwagen von Ende der 20er bis Anfang der 80er Jahre bietet er eine Zeitreise durch die internationale Motorsportgeschichte.
---
The AvD Oldtimer Grand Prix is one of the most traditional classic car festivals in Europe and is the highlight of the historic motor sport season in Germany. With around 500 historic racing cars from the late 20s to the early 80s, it offers a journey through time in the history of international motorsport.

Technische Infos

Nach vier Jahren Pause werden wir den Marathon wiederbeleben. Wir freuen uns auf ein starkes internationales Starterfeld.
Die AGDT erhält zwei eigene Rennen mit je 30 Min. 

Die 100-Meilen-Trophy fährt zusammen mit dem AvD-Format "DRM". Es finden 2 Rennen mit je 30 Minuten statt.
Wir bitten alle Teams rechtzeitig einen Zeltplatz zu reservieren, diese stehen nur in begrenzter Anzahl zur Verfügung.
---
After a four-year break, we will revive the marathon. We look forward to a strong international field.
The AGDT receives two separate races of 30 minutes each.

The 100-mile trophy runs together with the AvD format "DRM". There are 2 races of 30 minutes each.
We ask all teams to reserve a tent site in good time, these are only available in limited numbers.



100MT Teams

All teams registered online are automatically displayed here.
In our portal RaceManager  you have the possibility to upload photos of the driver and vehicle.

Enrollment

(keine) Team: Baumann 1 (DMSB-Prädikat)

Porsche 914/6

Porsche 914/6

Startnummer: 916
Hubraum (ccm): 1971
Baujahr: 1971

Dirk Baumann Dirk Baumann
Philipp Baumann

(keine) Team: GS

BMW 2002

Startnummer: 0
Hubraum (ccm): 1998
Baujahr: 1971

Guenther Schindler

(keine) Team: Kainzinger 924GTR

Porsche 924GTR

Startnummer: 642
Hubraum (ccm):
Baujahr: 1980

Hans-Ulrich Kainzinger Hans-Ulrich Kainzinger

(keine) Team: Oberdörster Crossle

Crossle C9S

Startnummer: 509
Hubraum (ccm): 1991
Baujahr: 1967

Stefan Oberdörster

(keine) Team: Oberdörster KMW

KMW Porsche SP30

Startnummer: 230
Hubraum (ccm): 2805
Baujahr: 1973

Stefan Oberdörster

(keine) Team: Reiter BMW

BMW Alpina 2002 tii Gr.2

Startnummer: 7
Hubraum (ccm): 1990
Baujahr: 1971

Klasse 15 Team: Baumann 3 (Div.: GT/GTS/ IROC)

Porsche 911 RSR

Porsche 911 RSR

Startnummer: 602
Hubraum (ccm): 2956
Baujahr: 1975

Dirk Baumann Dirk Baumann

Klasse 22 Team: Dünkelmann RSR (Div.: GT und TW Gr.5)

Porsche RSR

Startnummer: 630
Hubraum (ccm): 2980
Baujahr: 1976

Klasse 31 Team: Langewiesche (Div.: Rennsportwagen)

KMW SP20

Startnummer: 633
Hubraum (ccm): 1990
Baujahr: 1971

Bernd Langewiesche Bernd Langewiesche

Klasse 41 Team: Hörter Lola (Div.: SPORTS 2000)

Lola T90/90

Startnummer: 699
Hubraum (ccm): 2000
Baujahr: 1990

Martin Hörter

Klasse 55 Team: Schenzle-450SLC (Div.: GT und TW mit V8)

 Mercedes Benz 450 SLC

Mercedes Benz 450 SLC

Startnummer: 645
Hubraum (ccm): 4520
Baujahr: 1973

Matthias Schenzle Matthias Schenzle

Klasse 60 Team: ENHESER 3 (Div.: TW-auf Einladung)

BMW 2002 H1

BMW 2002 H1

Startnummer: 91
Hubraum (ccm): 1980
Baujahr: 1975

Klasse 96 Team: Pro-Histo-Race (Div.: Invitation)

Porsche Carrera RS

Startnummer: 11
Hubraum (ccm): 2800
Baujahr: 1973

Max Schell Max Schell

Klasse 96 Team: S+S Team (Div.: Invitation)

 Porsche 3,0 RS

Porsche 3,0 RS

Startnummer: 499
Hubraum (ccm): 3000
Baujahr: 1975

Karsten Schreyer Karsten Schreyer

100MT points (per race)

(not yet available)

(not yet available)

(not yet available)

(not yet available)

The results and time lists are available as PDF downloads:

Result Lists

100MT Championship

Points across all races of the 100 Miles Trophy (Championship)

Platz Fahrer Team(s)
Punkte nach Rennen
Punkte nach
Klasse(n)
Punkte


FHR Newsletter

Enter your e-mail address here if you want to receive our newsletter in the future. 

ADDRESS

CONTACT

CONTACT